SAGA B.3.0.300 1. S-a actualizat salariul minim pe economie. 2. In ecranul "Rapoarte bugetare" s-a introdus o optiune de generare numita "Toate platile + viramente", care preia in calcul si viramentele interne, Important In acesta versiune s-au adus modificari substantiale structurii bazei de date. NU restaurati arhive din aceasta versiune in versiuni mai vechi ale programului. ver 3.0.299 din 18.06.2015 1. S-a introdus o noua optiune de meniu numita "Declaratii ANAF", care permite administrarea declaratiilor generate din program, plecand de la folderul in care acestea sunt salvate. Prin acest modul se pot valida, semna si depune automat declaratiile, una cate una sau mai multe simultan. 2. La inregistrarea operatiilor contabile aferente stocurilor din ecranul "Inchidere luna" s-a introdus o procedura de verificare suplimentara care identifica eventualele decorelatii dintre documente si miscarile de stocuri. 3. S-a actualizat formularul PDF pentru D112. SAGA B.3.0.298 1. S-au actualizat declaratiile 100 si 112. 2. S-au actualizat salariul minim si salariul mediu brut pe economie. Important Daca a fost deja generat statul de salarii pentru ianuarie 2015 este necesar sa se apese butonul "Actualizare date". ver 3.0.297 din 08.01.2015 1. S-a introdus suport pentru generarea automata a inregistrarilor contabile din afara bilantului pentru ALOP. In acest sens, in ecranele "Planuri bugetare" si "Angajamente / Ordonantari" se poate seta contul corespunzator (implicit 806.00.00, respectiv 806.60.00). Pentru angajamentele legale programul va folosi automat contul 806.70.00. Inregistrarea propriu-zisa se va realiza din ecranul "Inchidere luna", optiunea "Inregistrare ALOP". Aceasta poate fi folosita oricand, inclusiv pentru lunile inchise. ver 3.0.296 din 29.10.2014 1. S-au actualizat procentele pentru contributia CAS angajator. 2. S-a modificat procedura de calcul al contributiilor individuale pentru salariatii cu mai multe contracte de munca, astfel incat sa nu mai apara diferente din rotunjiri in D112. 3. S-a imbunatatit modul de filtrare din ecranele cu situatii prin limitarea listelor de selectie la pozitiile existente in intervalul calendaristic selectat. 4. S-a introdus formatul MT100 in lista de tipuri de plati din ecranul "Salariati", panoul "Detalii", pentru bancile care suporta transferul in acest format (de ex. BCR). De asemenea, importul de operatiuni bancare in format MT940 este functional si pentru Alpha Bank. ver 3.0.295 din 16.07.2014 1. In ecranul "Balante" s-a introdus un nou tip numit "Sintetica III", care permite generarea balantei sintetice de grad III. 2. S-a actualizat generarea ordinelor de plata si a foilor de varsamant. 3. In ecranul "Situatie stocuri" s-au introdus doua optiuni de filtrare noi, dupa furnizor si dupa grupa de furnizor. ver 3.0.294 din 28.04.2014 1. S-a actualizat bilantul. In cadrul acestuia s-a introdus si Anexa 3 (Situatia fluxurilor de trezorerie). 2. In ecranul "Salariati" s-a introdus un nou tip numit "Alte categorii (asimilate sal.)" care poate fi folosit pentru persoane care realizeaza venituri asimilate salariilor. Pentru acest tip si pentru contractele de administrare acum se poate seta functia de baza si calcula deduceri. 3. Contractele de administrare, colaboratorii si alte categorii asimilate salariilor apar acum la rubrica "Permanenti" (prima pagina) din statul de salarii. Acestea se vor putea tipari separat cu optiunea "Stat de lichidare - alte categorii". 4. S-a modificat modul de operare al retinerilor salariale prin introducerea intervalului calendaristic in care se aplica. Optiunea "Permanenta" a fost eliminata. 5. In ecranul "Articole contabile" s-a introdus un buton numit "Generare angajament", care permite generarea automata a angajamentelor pentru inregistrarile efectuate din acest ecran. Beneficiarul implict va fi "SALARII". ver 3.0.293 din 13.03.2014 1. In partea dreapta-sus a ecranelor "Intrari" si "Iesiri" s-a introdus un buton numit "Detalii", care deschide o pagina cu platile/incasarile aferente facturii curente. 2. In ecranul "Articole contabile" s-a introdus un buton care are ca pictorgrama o sageata circulara, ce permite vizualizarea documentului aferent inregistrari curente. 3. S-a modificat algoritmul de inchidere al cheltuielilor si veniturilor in sensul ca acum inchiderea se realizeaza repartizat pe sector, sursa, capitol si articol bugetar. ver 3.0.292 din 25.02.2014 1. S-a imbunatatit modul de generare al balantei. Acum se poate opta pentru generarea acesteia pe sectoare, surse, capitole si/sau articole bugetare folosind casutele de bifare omonime. 2. S-au actualizat formularele PDF pentru D112 si D205 SAGA B.3.0.291 din 19.02.2014 1. S-a imbunatatit modul de operarea al planurilor bugetare. Acum se pot introduce sub-bugete folosind simbolul "." (punct). Important In acesata versiunea s-au corectat cateva erori aparute in versiunea anterioara (nu aparea ecranul grupe si nu se putea asocia sectorul si sursa la cheltuielile in avans). ver 3.0.290 din 16.02.2014 1. S-a introdus suport pentru urmarirea evidentei contabile pe sectoare si surse bugetare. Aceasta se vor defini in noile ecrane "Sectoare" respectiv "Surse" si vor putea fi asociate fiecarei operatii in acelasi mod cu articolele sau capitolele bugetare. De asemenea, balanata analitica se va genera si in functie de sectoare si surse. ver 3.0.289 din 05.02.2014 1. S-a actualizat salariul minim si salariul mediu pe econonomie. 2. S-a actualizat Declaratia 112. 3. S-au actualizat formularele 100, 392, 205, 300, 301, 390 si 394. 4. In ecranul pentru inregistrarea tichetelor din statul de salarii s-a introdus un buton cu pictograma o sageata circulara care permite preluarea automata a tichetelor de masa pentru toti salariatii conform statului de plata precedent. Numarul de tichete preluat va fi egal cu numarul de zile lucrate in luna de fiecare salariat. ver 3.0.288 din 10.01.2014 1. S-a actualizat planul de conturi. Pentru trecerea pe noile simboluri este necesar sa se readauge institutia in ecranul "Configurare institutii" si sa se efectueze preluarea de date cu ianuarie 2014. 2. S-a actualizat Declaratia 205. 3. S-a actualizat Declaratia 394. 4. S-a actualizat formularul 097. 5. S-a actualizat formatul op-urilor tiparite. De asemenea, contul din care se efectueaza plata se alege dintr-o casuta cu lista editabila. 6. S-a introdus posibilitatea generarii de rapoarte in format PDF si XLS. Optiunile se afla in ecranele de tiparire. Fisierele astfel generate se vor regasi in folderele PDF si XLS din directorul pentru fisiere temporare al aplicatiei (de regula C:TEMP). Important Pentru trecerea automata pe noile simboluri efectuati urmatorii pasi: 1. Definitivati contabilitatea pe anul 2013. 2. Readaugati institutia in ecranul "Configurare institutii". 3, In ecranul "Preluare date contabile" apasati butonul "Preluare automata". 4. Selectati institutia din care se preiau datele si apasati butonul "Transfer firma selectata". 5. Verificati cu atentie balanta de preluare (egalitatile din aceasta). Sumele aferente conturilor existente, care nu se regaseau in planul de conturi oficial, nu pot fi preluate automat. Daca aveti astfel de cazuri introduceti manual sumele in balanta de preluare pe conturile noi corespunzatoare. ver 3.0.287 din 24.09.2013 1. S-a introdus posibilitatea asocierii de fisiere oricarui document operat in program. Daca se trage cu mouse-ul un fisier din calculator in ecranul programului, acesta se va asocia inregistrarii curente. In partea superioara a tuturor ecranelor de operare s-a introdus un buton, care are ca pictograma un segment de lant, pentru a accesa aceste fisiere. Pictograma va deveni rosie in cazul in care exista fisiere atasate. Optiunea este utila atunci cand se doreste atasarea de fisiere PDF, imagini sau fisiere text unei inregistrari. 2. S-a actualizat formularul D112. Modificarea vizeaza situatiile in care exista concedii pentru ingrijire copil. Acum se compleaza data plecarii cu data pana la care persoana in CIC este salariat, iar in luna in care se termina concediul se completeaza data angajarii cu ziua la care se intoarce la lucru. 3. In pagina "Concedii de odihna / Concedii fara plata / Suspendari" din ecranul "State salarii -> Concedii" s-a introdus un buton numit "Cerere" care genereaza automat cererea aferenta in format PDF pentru concedii de odihna, concedii fara plata si suspendari. ver 3.0.286 din 08.08.2013 1. S-a actualizat D112 si salariul minim pe economie. 2. In "Registrul de evidenta al salariatilor" s-a adaugat o pagina noua pentru ecranul "Istoric salariat". ver 3.0.285 din 19.06.2013 1. S-au actualizat coeficientii de calcul pentru contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale. 2. S-a actualizat D112. ver 3.0.284 din 05.06.2013 1. In ecranul "Salariati -> Registru evidenta salariati" s-a introdus butonul "Contract de munca" care permite generarea in format PDF editabil a contractului de munca. Modificarile necesare, care nu pot fi realizate automat, se vor efectua direct in formularul PDF. 2. In ecranul "State salarii" s-a introdus un buton numit "Generare angajament"care permite generarea automata a angajemnetului aferent statului curent. 3. S-a eliminat ecranul "Fise conturi sub forma T", functionalitatile aferente acestuia fiind introduse in ecranul "Fise conturi", in pagina nou introdusa numita "In forma T". ver 3.0.283 din 05.03.2013 1. S-a actualizat declaratia 112. 2. S-a refacut ecranul pentru generarea declaratiei 205. Acum sunt adaugate automat persoanele de la toate categoriile de venituri, nu doar salariatii. De asemenea, in cazul declaratiilor rectificative se pot selecta doar pozitiile cu modificari. ver 3.0.282 din 08.02.2013 1. S-au actualizat declaratiile 100, 112, 205, 300 si 392. ver 3.0.281 din 22.01.2013 1. S-a introdus Declaratia 205. Aceasta poate fi accesata din ecranul "Salariati" cu butonul "Declaratia 205". ver 3.0.280 din 26.12.2012 1. S-a implementat evidentierea TVA-ului la incasare. In acest sens s-au efectuati urmatoarele modificari: a. In ecranul "Configurare institutii" s-a introdus optiunea "TVA colectata la incasare", ce trebuie bifata pentru firmele care intra in aria de aplicativitate a acestui sistem. b. S-au introdus trei conturi analitice noi in pagina "Conturi automate", din ecranul "Configurare societati": 4428.M - "TVA neex. marfuri", 4428.TP - "TVA neex. plata" si 4428.TI - "TVA neex. incasare". Primul este pentru diferentierea inregistrarilor TVA-ului neexigibil aferent evidentei marfurilor in sistem global-valoric la pret de vanzare fara gestiuni distincte. c. In ecranele "Intrari", "Intrari - valuta", "Iesiri" si "Iesiri - valuta" s-a introdus o coloana noua numita "TVA I" ce va fi bifata pentru facturile cu TVA la incasare. TVA-ul aferent va fi inregistrat in 4428.TP sau 4428.TI, dupa caz, iar facturile emise vor cuprinde mentiunea "TVA la incasare" d. In ecranele "Registru de casa" si "Jurnal de banca" s-a introdus o coloana noua numita "TVA I/P" pentru evidentierea TVA-ului la incasare. Aceasta coloana nu este editabila, suma fiind calculata automat. e. S-au adaptat jurnalele de cumparari si vanzari astfel incat sa contina sumele platite/incasate si neexigibile la facturile cu TVA la incasare. f. Inregistrarea TVA-ul aferent facturilor neincasate de mai mult de 90 de zile se va realiza cu ocazia inchiderii de luna. 2. In ecranul "Configurare institutii" s-a introdus un buton numit "Detalii TVA..." cu care se pot opera, optional, modificarile cu privire la inregistrarea in scopuri de TVA si aplicarea TVA la incasare. ver 3.0.279 din 22.11.2012 1. In ecranele "Intrari" si "Iesiri", pentru facturile negative, s-a introdus un buton numit "Reglare stornare". Acesta deschide un ecran care permite asocierea stornarii la factura pozitiva corespunzatoare. 2. S-a modificat modul de asociere al facturilor la plati si incasari din Registrul de casa si Jurnalul de banca. La momentul folosirii conturilor de furnizori sau de clienti se activeaza panoul "Detalii", nou introdus, din care se poate alege tertul si facturile achitate. Butonul "Facturi" a fost eliminat. ver 3.0.278 din 14.08.2012 1. S-a actualizat modul de calcul al contributiilor pentru conventiile civile si contractele pentru drepturi de autor. 2. In ecranul "State salarii", butonul "Concedii medicale" a devenit "Concedii", ecranul aferent cuprinzand o pagina care permite, optional, sa se introduca concediile de odihna, concediile fara plata, suspendarile si concediile pentru cresterea copilului mai mic de 2 ani. In cazul in care se introduc toate concediile din an se poate tipari programarea acestora cu butonul "Programare concedii odihna". 3. S-a actualizat formularul PDF pentru Declaratiile 112 si 100. 4. In ecranul pentru introducerea retinerilor salariatilor s-a introdus o coloana numita "Cont". In aceasta se poate alege contul in care se va inregistra retinerea, atunci cand acesta difera de cel implicit, setat in "Configurare salarii". ver 3.0.277 din 07.06.2012 1. S-a introdus posibilitatea generarii facturii in formular de tip PDF. In acest sens, s-a adugat o noua pozitie, numita "Formular PDF", in ecranul pentru tiparirea facturilor. Odata cu formularului PDF se genereaza si un fisier XML in folderul C:TEMP care poate fi importat automat in program de catre client, daca acesta foloseste tot programul SAGA C. Importul se poate realiza din ecranul "Import date", pagina "Import date din fisiere generate din Export date sau Iesiri - facturi XML". Pentru detalii, consultati manualul de utilizare aferent acestei sectiuni. Aceeasi procedura de export/import de date poate fi folosita si pentru comenzi. 2. In ecranul "Articole" s-a introdus un nou buton numit "Cod Cl..." care deschide un ecran in care se introduc codurile de articol aferente articolului curent, folosite de diversi clienti. Optiunea este utila in cazul in care se foloseste sistemul de transfer al facturilor prin fisiere XML sau in relatia cu retailerii mari, care impun sa apara propriile coduri pe facturi. 3. In ecranul "Iesiri", in tabelul din partea superioara, s-a introdus o coloana numita "Informatii suplimentare", care devine vizibila la apasarea butonului ">>" din partea dreapta-sus a ecranului. Textul introdus in aceasta coloana va aparea si pe factura. 4. In ecranul "Salariati" s-a introdus un tip nou numit "Zilier". Acesta este folosit in cazul persoanelor cu contract cf. legii 52/2011. Pentru zilieri se retine impozit pe venit care se declara in D112 doar ca valoare. 5. S-a actualizat formularul PDF pentru D394. ver 3.0.276 din 05.05.2012 1. S-a refacut sistemul de export de date in Excel. Acum, la activarea butonului de export, apare o fereastra din care se poate opta si pentru formatele CSV, TXT si XML. De asemenea, se pot selecta coloanele care vor fi transferate. 2. In ecranele "Furnizori", "Clienti" s-a introdus panoul "Detalii", care cuprinde campurile "Zile scadenta", "Blocat" si "Informatii suplimentare". 3. In tabelele din program in care exista coloane pentru furnizori, clienti sau articole, la pozitionarea pe acestea vor aparea soldul la zi, respectiv stocul la zi pe fiecare gestiune si informatiile suplimentare setate in nomenclator. 4. S-a introdus Declaratia 710. Aceasta apare in cadrul paginii "Declaratia 100" din ecranul "Inchidere luna". Pozitiile rectificate vor trebui introduse manual in formularul PDF, care va fi completat doar cu datele societatii. 5. In ecranul "Intretinere BD", pagina "General" s-au introdus trei campuri ce permit setarea directoarelor temporare. ver 3.0.275 din 26.03.2012 1. S-a refacut raportul "Cont de executie" din ecranul "Raporte bugetare". 2. La "Intretinere BD", pagina "Verificare date", s-a introdus un buton "Verificare imobilizari", care verifica corectitudinea valorii ramase de amortizat de la imobilizari si corelatia cu soldurile conturilor. ver 3.0.274 din 03.03.2012 1. S-a modificat ecranul "Imobilizari". Acum, acesta cuprinde trei pagini: "Lista imobilizarilor", "Modernizari / Reevaluari / Suspendari / Casari / Plan amortizare" pentru operatii survenite asupra imobilizarii si "Registrul imobilizarilor". Operatiile de reevaluare si casare genereaza automat articolele contabile la validare. 2. In cadrul ecranului de introducere a tichetelor din statul de salarii, s-a introdus o pozitie noua numita "Avantaje in natura". La acestea se datoreaza numai impozit. ver 3.0.273 din 03.02.2012 1. S-au actualizat declaratiile 100, 300, 394 si 112. 2. S-a actualizat modul de calcul al impozitului pentru conventiile civile. 3. S-a actualizat Declaratia 205. 4. In ecranul "Intretinere BD", pagina "General", s-a introdus o noua optiune numita "Maximizarea dimensiunii ecranelor dupa dimensiunea ferestrei principale". Bifarea acestei optiuni va produce efecte numai asupra ecranelor principale din program. ver 3.0.272 din 12.12.2011 1. S-au actualizat declaratiile 100 si 300. Incepand cu luna noiembrie 2011, acestea se vor depune doar on-line cu certificat digital sau la ghiseele ANAF pe suport CD insotite de formularul listat. 2. S-au actualizat codurile COR din Registul de Evidenta al Salariatilor. ver 3.0.271 din 05.11.2011 1. In ecranul "Utilizatori" s-a introdus o noua coloana numita "Tip", care permite sa se opteze pentru urmatoarele tipuri de drepturi: Admin, Standard, Operare, Vanzare, Oaspete. Pentru detalii despre acestea consultati manualul de utilizare. 2. In ecranul "Memento", pagina "Configurare alerte permanente", s-au introdus doua optiuni care genereaza automat alerte in cazul in care exista facturi neplatite/neincasate la scadenta. 3. S-au adus mici modificari de design. 4. La Registrul de Evidenta al Salariatilor s-au realizat rectificari legate de cazuri particulare (PFA-uri, detasari in strainatate). ver 3.0.270 din 08.10.2011 1. In ecranele "Situatie aprovizionari" si "Situatie vanzari" s-a introdus raport cu cumularea pe furnizori, respectiv clienti. De asemenea, s-a introdus o optiune suplimentara de filtrare dupa cont. 2. La Registrul de Evidenta al Salariatilor s-au realizat rectificari legate de cazuri particulare (de ex. firme cu filiale, persoane fizice, ambasade) si s-a introdus un buton pentru tiparirea Registrului Salariatilor. 3. In ecranul "Salariati" s-a introdus posibilitatea preluarii datelor din fisiere XML sau RVS, de raportare al Registrului de Evidenta. Optiunea se poate folosi numai in cazul in care nu exista niciun salariat introdus (la preluarea firmei in program). 4. La ecranele de operare cu detalii, daca se apasa tasta ALT inainte de a apasa butonul de copiere de la tabelul superior, la lipire, se va adauga tot documentul (inclusiv detaliile). ver 3.0.269 din 16.08.2011 1. S-a actualizat Registru de Evidenta al Salariatilor. ver 3.0.268 din 29.06.2011, nedocumentata, probabil ca la Saga C: 1. S-a imbunatatit sistemul de verificare al tertilor de la ecranele "Furnizori", "Clienti" si din cadrul declaratiei 394. ver 3.0.267 din 02.05.2011 1. S-au actualizat Declaratiile 100 si 112. 2. In meniul "Diverse" s-a introdus o noua optiune numita "Masini", care permite introducerea foilor de parcurs si controlul asigurarilor, reviziilor si rovignetelor. De asemenea, se pot tipari ordine de deplasare sau foi de parcurs. 3. In ecranul "Situatie stocuri" s-a introdus o optiune numita "Dupa data intrarii", care regenereaza situatia in functie de data de intrare in gestiune a stocurilor. La activarea acestei optiuni apare un c mp prin care se pot filtra stocurile mai vechi de un numar de zile. 4. La ecranul "Deconturi" s-a introdus un buton pentru tiparirea Decontului de cheltuieli. Acesta tipareste cheltuielile aferente dintr-o anumita perioada. Pentru a fi preluate datele salariatului este necesar sa se foloseasca un analitic de forma 542.cod_salariat. Acesta se poate genera automat n planul de conturi daca se bifeaza optiunea "Genereaza analitic la 542", din panoul "Detalii", ecranul "Salariati". ver 3.0.266 din 03.04.2011 1. S-a actualizat Declaratia 112. 2. S-a actualizat manualul de utilizare. ver 3.0.265 din 10.03.2011 1. In ecranul "Concedii medicale", s-a introdus un buton numit "Centralizator concedii medicale", care tipareste lista concediilor suportate din CCI ce trebuie depusa la casa de sanatate, in scopul restituirii sumelor reprezentand indemnizatii, cf. Ordin 130/18.02.2011. De asemenea, listarea concediilor medicale pentru incapacitate temporara de munca s-a mutat din ecranul cu Declaratia 112 in ecranul "Concedii medicale". 2. S-a introdus suport pentru incadrarea salariatilor pe filiale cu personalitate juridica. In acest sens, in ecranul "Configurare societati", pagina "Setari diverse", s-a introdus optiunea "Aceasta societate are filiale cu personalitate juridica". Daca se bifeaza aceasta optiune, in meniul "Fisiere" va aparea ecranul "Filiale". Dupa completarea filialelor existente, trebuie sa incadrati salariatii la acestea, cu coloana "Cod fiscal filiala" din ecranul "Salariati". Daca nu se completeaza nimic, programul va considera ca salariatul este incadrat la sediul principal. Optiunea este utila pentru generarea Declaratiei 112 si a fiselor fiscale. 3. La ecranul "Imobilizari", s-a introdus o coloana noua numita "Cont cheltuiala" care permite inregistrarea automata a cheltuielilor cu amortizarea pe analitice la contul 6811. 4. S-a actualizat Declaratia 100. ver 3.0.264 din 14.02.2011 1. S-a actualizat Declaratia 205. 2. S-a actualizat formularul PDF de import din Declaratia 112. De asemenea, acum se pot exporta corect in declaratie si cazurile de angajati cu mai mute contracte de munca la aceeasi firma. 3. S-a actualizat verificarea tertilor din ecranele "Furnizori" si "Clienti". ver 3.0.263 din 07.02.2011 1. Versiunea finala pentru Declaratia Unica 112. Pentru transmiterea Declaratiei 112 pasii sunt urmatorii: a. Apasati butonul "Declaratia unica 112" din ecranul "State salarii". b. In ecranul cu declaratia apasati butonul "Generare PDF". c. Asa cum va indica si mesajul de atentionare, se va dechide formularul oficial PDF in care se vor incarca datele. De regula, este necesar sa alegeti optiunea "Trust this document always" din partea superioara a programului Adobe Reader. d. Apasati butonul "Validare" din cadrul formularului PDF. Acesta este situat imediat dupa lista creantelor. Dupa validare, verificati daca s-a atasat fisierul XML cu click pe agrafa din partea stanga a formularului. e. Se tiparesc paginile cu Anexa nr. 1 din formularul PDF sau din program. f. Se salveaza fisierul PDF si se copieaza pe un CD. Declaratia tiparita si CD-ul se depun la ghiseu. Declaratia se poate trimite si online, in cazul in care dispuneti de semnatura digitala. Pentru declaratia 100 inca nu a aparut XML-ul de import in transmiterea online cu semnatura electronica, deci, acesta nu este actualizat. ver 3.0.262 din 01.02.2011 1. S-au actualizat modul de calcul al CAS, cf. reglementarilor pentru anul 2011 si s-a eliminat comisionul ITM. 2. S-a introdus versiunea de testare pentru Declaratia Unica 112. Aceasta se poate acesa din ecranul "State salarii", fiind vizibila pentur statele din 2011. In cadrul declaratiei exista un buton numit "Generare PDF" care permite incarcarea in formularul oficial, pentru a pemite raportarea. De asemenea, exista posibilitatea generarii fisierului XML pentru raportare, verificarea acestuia efectuandu-se automat. 3. La ecranele de operare, deasupra fiecarui tabel, s-au introdus doua butoane de "Copiere" si "Lipire", care permite copierea inregistrarii curente pentru a fi alipita ulterior, in acelasi tabel. Optiunea este utila in cazul in care inregistrarile sunt similare. ver 3.0.261 din 11.01.2011 1. La ecranul "Salariati", in cazul in care se lucreaza cu grupe de articole contabile (centre de profit), acum se poate opta pentru incadrarea unui salariat la mai multe grupe. In acest sens, dupa coloana "Grupa", s-a introdus un buton care permite aceasta repartizare, introducand procentul aferent fiecarei grupe. De asemenea, acum este posibila tiparirea statelor si a recapitulatiei dupa grupa de articole contabile. 2. S-a introdus posibilitatea accesarii/vizializarii documentului primar din ecranele "Situatie furnizori" si "Situatie clienti", pagina cu facturile, cu butonul care are ca pictograma o sageata circulara. Aceeasi optiune exista si la ecranul "Fise articole". 3. La ecranul "Intrari" s-a introdus posibilitatea selectarii agentului. Optiunea este utila in cazul in care se doreste afisarea situatiei furnizorilor sau a aprovizionarilor filtrata dupa agent. Agentul poate fi presetat si la ecranul "Furnizori", pentru preluarea automata in factura de intrare. 4. S-a introdus optiunea de filtrare dupa grupa de articole contabile in ecranul "Situatii financiare". 5. In ecranul "Jurnal operatii", accesabil din ecranul "Utilizatori", s-a introdus buton numit "Raport activitate", care tipareste detaliile legate de operare in program, pentru utilizatorului curent. 6. S-a modificat sistemul de activare al actualizarilor. ver 3.0.260 din 20.10.2010 1. S-a actualizat declaratia 102. 2. La dispozitiile de plata/incasare, acum se memoreaza datele persoanei introduse. ver 3.0.259 din 05.10.2010 1. La ecranul "Salariati", coloana "Tip" s-au introdus doua tipuri noi : "Contract drepturi autor" si "Contract de agent - 10%", utile pentru evidentierea exacta a acestor cazuri in declaratia 100 . De asemenea, acum se poate opta pentru calculul contributiilor angajatului la somaj si pensie si pentru contractele civile. Pentru contractele la care exista deductibilitati (de ex. contractele pentru drepturi de autor), in ecranul "State salarii", pagina pentru colaboratori, s-a introdus o coloana numai "Suma forfetara", care permite introducerea deductibilitatii, ce afecteaza calculul contributiilor pentru pensie si somaj. 2. S-au actualizat declaratiile pentru CAS si somaj cf. OUG 58/2010. In cazul declaratiei pentru CAS, in cazul in care exista contracte pentru drepturi de autor sau contracte civile pentru care se datoreaza CAS, este necesar sa se acceseze pagina "Anexa 1.2 / VERSO" din declaratie si sa se apese butonul "Genereaza declaratie pentru colaboratori cu contracte civile sau drepturi de autor". 3. S-a refacut procedura de preluare automata a datelor clientilor si furnizorilor, in functie de codul fiscal, de la ecranele "Furnizori" si "Clienti", cu butonul "VIES". 4. In partea superioara a tuturor ecranelor in care se introduc documente s-a adaugat butonul de filtrare, care permite filtrarea dupa data calendaristica si validate/nevalidate. In cazul in care se efectueaza o filtrare numai dupa documente devalidate, apasarea butonului "Validez" va provoca validarea tuturor documentelor filtrate. La fel, in cazul in care se efectueaza o filtrare numai dupa documente validate, apasarea butonului "Devalidez" va provoca devalidarea tuturor documentelor filtrate. Procedura este utila in cazurile in care se dorecte validarea/devalidarea mai multor documente concomitent. ver 3.0.258 din 25.08.2010 1. S-a actualizat declaratia pentru somaj cf. prevederilor OUG 13/2010. 2. In ecranul "State salarii", s-a introdus un buton numit "Tichete", care permite evidentierea tichetelor de masa, cadou, vacanta, cresa si tiparirea situatei acestora. ver 3.0.257 din 06.08.2010 1. In ecranul "State salarii", panoul "Detalii", s-au introdus doua campuri noi numite "Tichete de masa", respectiv "Sal. compens." pentru introducerea sumelor aferente salariilor compensatorii. Sumele aferente tichetelor de masa vor afecta deducerea si se vor impozita. La validarea statului se va genera articolul contabil 642=5328. Pentru salariile compensatorii nu se calculeaza contributiile la somaj si sanatate. 2. S-au actualizat declaratiile 100 si 300. 3. La "Retineri", coloana "Retinut din..", s-a introdus o noua optiunea numita "Total salariu", ce permite ca retinerea sa se efectueze din acesat suma. ver 3.0.256 din 17.07.2010 1. Au fost elimintate cotele de TVA din ecranul "Configurare societati". Acum programul preia automat cota de TVA corecta, in functie de data operatiei, pentru a preintampina eventuale erori de operare. 2. La ecranul "Articole", in partea superioara, s-a introdus un buton numit "TVA..." care permite actualziarea automata a cotelor de TVA aferente articolelor. 3. La "Intrari" s-a introdus un buton nou numit "Generare angajament cumulat", care genereaza angajamentul pentru toate pozitiile din intrarea curenta. ver 3.0.255 din 11.06.2010 1. S-a actualizat declaratia CCI cf. Ordinului 485/25.05.2010. In acest sens, au aparut cateva campuri noi in ecranul "Concedii medicale", necesare pentru completarea corecta a declaratiei ("Data acordarii", "Locul de prescriere", "Zile baza", "Venituri baza"). De asemenea, in ecranul pentru generarea declaratiei, s-a introdus un buton numit "Lista concedii medicale", care tipareste lista concediilor medicale pentru incapacitate temporara de munca, ce trebuie trimisa casei de sanatate, in termen de maxim 6 zile de la data la care anjagatorul a fost instiintat cu privire la aparitia starii de incapacitate temporara. Pentru ca lista sa fie generata complet, trebuie ca, in ecranul "Concedii medicale", sa fie completate coloanele "Medic" si "Conventie medic/Unitate". 2. In ecranul "Bonuri de consum", s-a introdus un buton numit "Selectie rapida", care permite selectarea articolelor consumabile cu stoc pe gestiunea aleasa, pentru incarcarea mai facila in bon. ver 3.0.254 din 15.05.2010 1. In ecranul "State salarii", s-a introdus un buton numit "Plata", care permite plata sumelor aferente salariilor (avansuri, rest de plata, contributii). In ecranul care apare la apasarea acestui buton, trebuie completat contul din care se efectueaza plata si suma platita. 2. S-a actualizat declaratia 205. 3. S-a actualizat declaratia CAS. ver 3.0.253 din 05.05.2010 1. 1. S-au actualizat declaratiile 100 si 102. 2. La "Salariati", pentru salariatii permanenti, in panoul "Detalii", s-a introdus optiunea "Fara contrib. sanatate - societate", care permite a nu se calcula fondul de sanatate datorat de societate. Aceasta optiune este utila pentru somerii angajati in baza ordonantei 13/2010. ver 3.0.252 din 26.02.2010 1. La ecranele "Situatie furnizori" si "Situatie clienti" s-au efectuat modificari la modul de preluare a datelor. De asemenea, s-a renuntat la coloana "Sold contabil", pentru ca, in noul sistem de calcul, valorile din aceasta ar fi fost intotdeauna egale cu cele din colona "Neachita final", informatia fiind redundanta. 2. Au fost optimizati o serie de algoritmi din program. Astfel "Situatia clientilor", "Situatia furnizorilor" si "Inregistrarea operatiilor contabile aferente stocurilor" din inchiderea de luna, in majoritatea cazurilor, vor functiona mai rapid. 3. La generarea fiselor fiscale, in rubrica "Alte deduceri", acum se preiau retinerile din "Venit baza de calcul" (sindicat, pensie facultativa). 4. La click pe butonul de transfer in Excel, rezultatul se poate vizualiza si in in cazul in care se foloseste OpenOffice. 5. S-a introdus posibilitatea tiparirii planului de amortizare, in ecranul aferent. 6. S-a actualizat nomenclatorul COR din Registrul de evidenta al salariatilor. ver 3.0.251 din 06.02.2010 1. S-au actualizat declaratiile 100,102,103,300,390 si CAS. 2. S-a actualizat bilantul. ver 3.0.250 din 21.12.2009 1. S-au actualizat declaratiile 100,102 si 103. 2. S-au adus modificari ecranului "Imobilizari". Acum modernizarile, reevaluarile, casarea si vanzarea se introduc in tabelul din partea inferioara a ecranului. Beneficiile noului sistem de lucru vor fi valabile numai pentru imobilizarile nou introduse. Pentru acestea, campurile "Val. ramasa" si "Dur. ramasa" nu mai sunt editabile, valorile aferente calculandu-se automat, in functie de data de intrare, valoare si modernizarile existente. 3. In ecranul "Salariati", s-a introdus o noua coloana numita "Nr. zile CO/an", in care se va introduce numarul de zile de concediu de odihna, pe care salariatul are dreptul sa le primeasca, pe an. Valoarea implicita a acestui camp este 21. 4. S-au actualizat, in parte, conturile IBAN ale ITM-urilor, in functie de informatiile disponibile. 5. In ecranele "Situatie furnizori/clienti", la "Reglare avansuri/stornari", s-a introdus o optiune numita "Reglare in FIFO", care permite reglarea automata a sumelor neasociate cu facturile, acestea fiind preluate dupa principiul FIFO. 6. In meniul "Diverse", a fost adugat un nou ecran numit "Situatii financiare", in care se pot vizualiza grafic evolutiile profitului, veniturilor, cheltuielilor, incasarilor si platilor, pe perioade date de utilizator. 7. La Declaratiile 100,102,103 si 300, s-a introdus un buton numit "Generare XML", care genereaza un fisier de tip "XML", cu datele din declaratii. Acest fisier poate fi importat in fisierul de tip "PDF", care se transmite on-line, cu ajutorul optiunii "Import data", din meniul "Document\Forms", al programului "Adobe Reader". Dupa import, trebuie apasat butonul "Validare", din formular. Aceasta optiune poate fi folosita numai de catre utilizatorii care au certificat digital calificat, pentru semnatura electronica. ver 3.0.249 din 16.09.2009 1. S-a actualizat declaratia pentru somaj. 2. Pentru toate declaratiile din program, s-a introdus posibilitatea salvarii fisierelor in alta locatie, aleasa de utilizator. La click pe butonul "Copiere fisiere", in cazul in care nu exista nicio discheta in unitatea A sau calculatorul nu are o astfel de unitate, programul propune salvarea in alta locatie. 3. S-a introdus suport pentru generarea fiselor fiscale pentru anul 2009. In acest sens, trebuie ales anul din casuta cu lista, situat in partea stanga-sus a ecranului, din care se genereaza declaratia. SAGA B.3.0.248 din 20.07.2009 1. S-a actualizat declaratia 100. 2. S-a imbunatatit ecranul pentru introducerea concediilor medicale. 3. In declaratia de sanatate s-a introdus o noua categorie de asigurat ("Scutit de la plata contributiei") necesara pentru salariatii aflati in somaj tehnic. De asemenea, acum se poate modifica procentul acordat pentru perioada de somaj tehnic in statul de salarii, panoul "Detalii". 4. La Registrul de Evidenta al Salariatilor, s-a actualizat nomenclatorul COR. Imbunatatiri 1. S-au actualizat procentele pentru contributiile CAS. 2. La ecranul de afisare al balantei, in partea stanga-jos a paginii, s-a introdus un buton care permite afisarea fisei de cont, pentru contul selectat din balanta. 3. La ecranul "Fise conturi", in partea stanga-jos a paginii, s-a introdus un buton care are ca pictograma o sageata circulara si afiseaza inregistrarea pozitiei curente din fisa, in ecranul "Articole contabile". Daca pozitia curenta din fisa a fost generata din ecranele "Intrari", "Iesiri" sau "State", se vor afisa inregistrarile primare, direct in aceste ecrane. 4. S-a actualizat declaratia CAS. 5. S-a actualizat declaratia 102. ver 3.0.247 din 28.04.2009 1. S-a actualizat raportul "Propunere de angajare" cf. Ordin nr. 547///20.03.2009. 2. La ecranul "Import date", s-a adaugat un nou sistem de import de date, direct din arhive generate din program, din ecranul "Intretinere BD". Acest sistem permite importul oricaror inregistrari existente, pentru o perioada, acestea putand fi bifate dupa selectarea arhivei. De asemenea, in cazul in care apar inregistrari duplicate la nivelul codurilor de furnizori, clienti sau articole, programul le muta automat pe coduri noi. 3. In cazul in care este selectata o inregistrare, daca se apasa butonul "INS", sa va afisa o lisa a operatiunilor de adaugare, modificare, validare si devalidare aferente inregistrarii curente. Facilitatea functioneaza pentru inregistrarile recente, introduse de la versiunea 3.0.328 si poate fi folosita numai de utilizatorul "ADMIN". 4. La ecranul "State salarii", panoul "Detalii", s-au introdus doua campuri in care se pot introduce zilele de somaj tehnic. Zilele de somaj tehnic din primele 3 luni, pentru care nu se platesc contributiile, se vor introduce in primul camp. 5. S-a introdus suport pentru generarea fisierelor pentru transfer pe card pentru Unicredit, BancPost si Bank of Cyprus. 6. La ecranul "Intretinere BD", s-a introdus o noua pagina numita "Modificare coduri", care contine in plus posibilitatea modificarii codurilor de articole si gestiuni. ver 3.0.246 din 05.03.2009 1. S-au actualizat procentele pentru contributiile CAS. 2. La ecranul de afisare al balantei, in partea stanga-jos a paginii, s-a introdus un buton care permite afisarea fisei de cont, pentru contul selectat din balanta. 3. La ecranul "Fise conturi", in partea stanga-jos a paginii, s-a introdus un buton care are ca pictograma o sageata circulara si afiseaza inregistrarea pozitiei curente din fisa, in ecranul "Articole contabile". Daca pozitia curenta din fisa a fost generata din ecranele "Intrari", "Iesiri" sau "State", se vor afisa inregistrarile primare, direct in aceste ecrane. 4. S-a actualizat declaratia CAS. 5. S-a actualizat declaratia 102. ver 3.0.245 din 30.01.2009 1. S-au actualizat procentele pentru contributiile la CAS si la FAMBP. De asemenea, salariul minim pe economie a devenit 600 RON. 2. S-a actualizat declaratia CAS. 3. La "Situatie stocuri", deasupra tabelului cu date, s-a adaugat un buton care deschide fisa articolului curent. ver 3.0.244 din 12.01.2009 1. S-a actualizat decontul de TVA (declaratia 300). 2. S-a actualizat declaratia 102. 3. La ecranul "Comenzi" s-a introdus suport pentru administrarea comenzilor pentru furnizori. In acest sens, a aparut colona "Tip", care contine doua optiuni, "Intrare" si "Iesire". Comenzile pentru furnizori se pot importa in intrari. 4. S-au extins posibilitatile de filtrare la "Situatie aprovizionari" si "Situatie vanzari". 5. La "Salariati", la ecranul de tiparire al adeverintei, s-a introdus o pagina noua numita "Sanatate" care permite generarea automata a adeverintelor pentru Casa de sanatate. ver 3.0.243 din 18.12.2008 1. La "Registrul CFP" s-a introdus posibilitatea adaugarii de pozitii suplimentare. 2. In ecranul "Configurare societati", pagina "Setari diverse" s-au introdus doua optiuni noi numite "Afisez numai articolele cu rulaj pe gestiunea selectata", respectiv "Nu permit validarea c?nd stocul devine negativ". Prima face ca la momentul introducerii iesirilor din gestiune, in lista de articole pentru selectie, sa apara numai pozitiile cu operatiuni pe gestiunea aleasa. A doua nu permite validarea iesirilor care duc la stoc negativ. Optiunile sunt active numai pentru partea de stocuri. 3. S-au actualizat fisele fiscale pentru salariati. 4. La "Salariati", in partea superioara a ecranului, s-a introdus un buton numit "Adeverinta...", care permite tiparirea de adeverinte de venit pentru salariatul selectat. In ecranul care apare la click pe acest buton, se pot completa/modifica titlul, textul si/sau scopul adeverintei. 5. S-au actualizat contributiile salariale. ver 3.0.242 din 29.10.2008 1. In meniul "Situatii - Listari", s-a introdus o noua optiune numita "Registru CFP", care genereaza Registrul privind operatiunile prezentate la viza de control financiar preventiv. Datele se preiau din propuneri, angajamente si ordonantati, iar campurile "Data rest." si "Observatii" pot fi completate manual. Informatiile introduse in aceste campuri se memoreaza. 2. In meniul "Ajutor", s-a introdus o optiune noua numita "Memento" care permite setarea unor notificari, cu privire la diferite termene, pentru sarcini de efectuat. De exemplu, daca se doreste introducerea unei atentionari cu privire la depunerea declaratiei CAS, se adauga explicatia, termenul si numarul de zilele de avertizare. Notificarea devine activa in functie de numarul de zile de avertizare completate si va fi vizibila pe ecran daca se da click pe eticheta "Alerte". Programul permite configurarea unor alete permanente, cele aferente decalratiilor uzuale fiind predefinite. Daca doriti sa le faceti active, trebuie bifata optiunea "Activa" la nivelul acestora. 3. In meniul "Diverse", s-a introdus o optiune numita "Normare", care permite introducerea si calculul realizarilor pe baza de norme, pentru salariati. Din acelasi ecran se pot tipari situatii cumulate pe norme sau salariati. Datele introduse in acest ecran nu produc efecte in statul de salarii. ver 3.0.241 din 30.09.2008 1. In ecranul numit "Utilizatori", in partea dreapta-sus, s-a introdus un buton numit "Jurnal operatii", care permite vizualizarea listei operatiilor de adaugare, modificare, stergere, validare si devalidare aferenta utilizatorului curent, precum si data/ora la care au avut loc operatiile. 2. La campurile cu selectie din lista s-a introdus o optiune de cautare suplimentara. Astfel, daca se introduce un sir de caractere si se apasa CTRL+ENTER, lista aferenta se deschide cu toate pozitiile existente care contin sirul de caractere dat. De exemplu, daca se introduce o factura si se doreste sa se identifice toti furnizorii care contin sirul de caractere 'ABC', se introduce acest sir si se apasa tasta CTRL+ENTER. Apoi, se poate alege furnizorul din lista filtrata. 3. S-a actualizat declaratia CAS. ver 3.0.240 din 21.08.2008 1. S-a actualizat declaratia 100. 2. Coloana numita "Tip", din tabelul din partea superioara a ecranelor "Intrari" si "Iesiri", s-a mutat inaintea numarului si sa introdus o noua optiune numita "B" - "Bon de casa". Intrarile si iesirile de acest tip nu vor fi preluate in declaratia 394. De asemenea, numerotarea iesirilor se face acum diferit pentru tipurile "A" (Aviz), "B" (bon de casa) si facturi. 3. S-a imbunatatit forma de generare a recapitulatie la statele de salarii. 4. La "Transferuri" si "Bonuri de consum", in cazul in care se lucreaza cantitativ-valoric, la alegerea unui cod de articol, apare un ecran cu intrarile nedescarcate ale articolului si preturile aferente. Ecranul se poate vedea si apasand butonul numit "Detalii" din dreapta-sus a tabelului cu liniile din factura. 5. La "Intrari-valuta", "Iesiri - valuta" si "Casa/Banca - valuta" s-a introdus o procedura de preluare automata a cursului valutar, in cazul in care exista o conexiune la internet. ver 3.0.239 din 17.07.2008 1. S-a actualizat modul de calcul al contributiei pentru sanatate. Mai exact, de la 01.07.2008 contributia se calculeaza si pentru veniturile neimpozabile. Observatii Desi procentul aferent contributiei pt. sanatate a fost actualizat, programul "stie" ca pentru statele de pana la luna iunie sa foloseasca procentul vechi. ver 3.0.238 din 20.06.2008 1. S-a imbunatatit ecranul pentru simularea de calcul al salariului si s-a introdus un buton pentru tiparirea acesteia. 2. La "Situatie aprovizionari" si "Situatie vanzari" s-a introdus un buton numit "Articole..." care tipareste situatiile grupate dupa articole si un buton numit "Situatie detaliata..." care tipareste situatiile cu informatii suplimentare (TVA, total, furnizor/client). 3. La meniul "Diverse" s-a introdus o optiune noua, numita "Cheltuieli / venituri in avans", unde se pot introduce cheltuielile sau veniturile inregistrare pe 471 sau 472, in vederea inregistrarii acestora in calsa 6, respectiv 7. Trecerea efectiva pe cheltuieli / venituri se va face lunar, odata cu inchiderea de luna, la validarea optiunii corespunzatoare. Sistemul de lucru este similar cu inregistrarea amortizarii la imobilizari. 4. S-a imbunatatit sistemul de generare al OP-urilor pentru comisionul ITM in sensul ca acum se preia automat contul si codul fiscal corespunzator. 5. In meniul "Ajutor" s-a introdus o optiune numita "Actualizare automata" care verifica versiunea de program existenta pe site, permitand descarcarea si instalarea acesteia. 6. La ecranele "Fise conturi", "Situatie clienti", "Situatie furnizori", "Situatie aprovizionari", "Situatie vanzari", "Situatie stocuri", "Situatie consumuri" si "Situatie productie" s-au introdus butoane pentru generarea de grafice. De regula, in cazul in care perioada de selectie aparatine unei singure luni, graficele se genereaza pe zile. Altfel, se genereaza pe luni (de ex., daca perioada de selectie este un an, graficul va contine lunile din aceasta. ver 3.0.237 din 16.04.2008 1. S-a introdus suport pentru tiparirea de fluturasi pentru avansuri. 2. S-a actualizat Registrul de evidenta la salariatilor cu noile coduri CAEN. 3. La "Fise articole" s-a introdus un buton, care permite tiparirea tuturor fiselor. 4. S-a in introdus un sistem de activare automata care permite preluarea codurilor de activare, in cazul in care exista o conexiune la internet activa. In acest sens, in ecranul de activare s-a introdus un buton numit "Activare automata >>", care afiseaza doua campuri, in care se introduc utilizatorul si parola de asistenta. Daca aceste campuri sunt completate programul va prelua automat codurile de activare. ver 3.0.236 din 11.03.2008 1. La statele de salarii, in panoul "Detalii", s-a introdus suport pentru caclulul automat al sumelor aferente cumululul si platii cu ora. 2. La "Configurare salarii", pagina "Sporuri permanente", s-au introdus doua optiuni care indica programului sa considere sporul curent ca fiind baza de calcul pentru indemnizatia aferenta orelor suplimentare, cumulului si platii cu ora. 3. La tiparirea statelor, in partea cu contributiile societatii, s-a introdus baza si procentul aferent fiecarei contributii. De asemenea s-au facut mici modificari de afisare, printre care introducerea celei de-a treia semnaturi care poate fi presetata in "Configurare societati", pagina "Semanturi pentru rapoarte". 4. La ecranul "Fise conturi" tiparirea se face acum direct din prima pagina. De asemenea, se poate alege valuta in care se genereaza fisa, daca se lucreaza si in alta moneda. La fel la balanta. ver 3.0.235 din 14.02.2008 1. S-a actulalizat formatul OP/FV-urilor. 2. S-a actualizat declaratia pt. somaj. 3. La "Fise fiscale", acum se pot prelua si angajatii de tip "Colaborator" si "Contract de administrare". ver 3.0.234 din 05.02.2008 Imbunatatiri 1. S-a actualizat declaratia CAS. 2. S-a actualizat declaratia 100 si s-au introdus declaratiile 102 si 103. 3. S-a introdus o procedura de actualizare automata a codurilor CAEN. Odata cu actualizarea, programul cere confirmarea inlocuirii codului vechi cu cel nou. Este necesar sa verificati corectitudinea codului ales de program, pentru ca exista situatii in care acesta poate fi incorect. ver 3.0.233 din 31.01.2008 1. S-au actualizat procentele pentru contributiile la sanatate angajator, somaj angajator si somaj angajat. De asemenea, s-au actualizat valorile salariului minim si mediu. 2. S-a actualizat modul de calcul al somajului pentru angajat. Din 2008, acesta se calculeaza la venitul brut. 3. S-a eliminat plafonul de 5 salarii medii pe economie pentru CAS societate. ver 3.0.232 din 24.01.2008 1. S-a introdus suport pentru generarea Registrului inventar in ecranul omonim. ver 3.0.231 din 23.01.2008 1. In meniul "Diverse", s-a introdus o noua optiune numita "Declaratia 205". Ecranul aferent permite generarea Declaratiei informative (205) privind impozitul retinut pe veniturile cu regim de retinere la sursa, pe beneficiari de venit. Cu butonul "Import contracte civile" se pot prelua automat angajatii cu contracte civile existenti in "Salariati". 2. La declaratia de sanatate s-a introdus un buton numit "Cumuleaza suma virata din ultimele 3 luni", care calculeaza automat suma virata la nivel de societate si salariati, cumuland sumele datorate din ultimele trei luni. Optiunea este utila atunci cand plata contributiilor se face trimestrial. Butonul apare numai pentru statele din Martie, Iunie, Septembrie si Decembrie. 3. S-a actualizat declaratia 100 si sistemul de generare al op-urilor pentru trezorerii. De la 01.01.2008 toate platile se vor face in cont unic. 4. S-a imbunatatit ecranul de calcul al diferentelor anuale de curs valutar situat in "Inchidere luna". 5. S-a actualizat declaratia de mediu. ver 3.0.230 din 27.12.2007 1. S-a actualizat formatul electronic si tiparit pentru fisele fiscale. ver 3.0.229 din 21.12.2007 1. La "Situatie clienti", in pagina care cuprinde facturile si incasarile, s-a introdus un buton numit "Extras de cont" care permite tiparirea extrasului de cont aferent clientului curent. 2. In ecranul de tiparire al facturilor, in pagina "Configurare formular", s-a introdus o optiune numita "Imagine", care permite inserarea unei imagini cu sigla firmei in antetul facturii. 3. S-a modificat modul de calcul al contributie pentru sanatate pentru salariatii neplatitori de impozit pe venit, cf. Ordinului nr. 903 din 19/11/2007. Modificarea se aplica odata cu statul din decembrie 2007. Pentru cazurile in care salariatii neplatitori de impozit (de ex. persoane cu handicap, programatori), au venituri impozabile din alte activitati nu se plateste contributia pentru sanatate aferenta salariatului. In acest sens, s-au introdus la panoul "Detalii" optiuni pentru a nu se calcula contibutia de sanatate. 4. La "Situatie aprovizionari", "Situatie vanzari" si "Fisa articolului", s-a introdus suport pentru filtrare dupa grupe de articole contabile, planuri, capitole si articole bugetare, in cazul in care se lucreaza cu acestea. 5. La operatiunile care provoaca o descarcare de gestiune (consumuri, vazari, etc.), acum, se preia automat planul, capitolul si articolul bugetar aferent intrarii corespunzatoare. ver 3.0.227 din 20.11.2007 1. La ecranele de tiparire s-a introdus un buton nou numit "Prompt", care afiseaza un ecran cu parametrii imprimantelor, acestia putand fi modificati. Optiunea permite un control mai bun al procesului de tiparire. 2. La "Imobilizari" s-au adaugat doua butoane noi numite "Receptie" si "Casare" care permit tiparirea proceselor verbale aferente receptiei, respectiv casarii. Butonul "Casare" apare numai daca este completata data casarii. 3. (Stocuri) La toate ecranele de operare cu articole (intrari, iesiri, bonuri de consum, productie), acum, se poate opera cu ajutorul cititorului de coduri de bare. Optiunea este functionala in cazul in care in ecranul "Articole" sunt completate codurile de bare aferente. Pentru a adauga un articol cu ajutorul cititorului de cod de bare, se selecteaza tabelul in care se face adaugarea si se scaneaza codul de bare. Astfel, se adauga automat o noua pozitie cu articolul scanat. Daca articolul exista deja, adaugarea nu se va mai produce si se va selecta pozitia existenta. ver 3.0.226 din 15.11.2007 Contabilitate: 1. S-a actualizat declaratia pentru sanatate. 2. La ecranele "Situatie furnizori" / "Situatie clienti", paginile cu facturile si platile/incasarile au fost cumulate pentru o vizualizare mai exacta a celor din urma. De asemenea, in ecranul "Reglare avansuri/stornari" s-a introdus un nou buton care permite reglarea automata pentru toti tertii. Reglarea automata functioneaza numai in cazul in care factura este achitata integral, printr-un singur document de plata. 3. La ecranele "Export date" si "Import date" s-a introdus suport pentru transferul bonurilor de consum si a proceselor verbale de dare in folosinta a obiectelor de inventar. Stocuri: 4. La "Operatii speciale" s-au introdus trei coloane noi - Nr. int., Cont corespondent si Explicatie. Astfel, acum se poate alege contul corespondent pentru incarcarile/descarcarile de gestiune din acest ecran. De asemenea, operatia poate fi tiparita. ver 3.0.225 din 24.10.2007 Bug-uri rezolvate 1. La Declaratia 100, in cazul in care se platea in cont unic, numarul de evidenta al platii generat pe discheta era incorect. ver 3.0.225 din 15.10.2007 1. S-a imbunatatit modul de operare cu obiectele de inventar. Astfel, in ecranul "Dare in folosinta ob. inv." s-a mai adaugat o pagina numita "Casari", care permite introducerea proceselor verbale de casare pentru obiectele de inventar date in folosinta. In acelasi ecran, se poate alege salariatul care primeste in folosinta obiectele de inventar. In "Tipuri de articole", pentru obiectele de inventar, la "Cont articol" trebuie trecut "3031", iar la "Cheltuieli" trebuie trecut contul "3032". Casarea va genera nota contabila 603=3032. 2. S-a introdus o noua situatie numita "Situatie obiecte de inventar". Aceasta permite controlul exact al obiectelor de inventar intrare, date in folosinta sau casate, pe gestiuni si pe salariati. De asemenea, se pot filtra obiectele de inventar intrate si date/nedate in folosinta si/sau casate/necasate. 3. La tiparirea Registrului Jurnal sa introdus o coloana cu articolul bugetar. 4. La "Concedii medicale", generarea calculul indemnizatiilor zilnice aferente concediilor medicale, acum, ia in calcul si lunile in care salariatul a fost in concediu medical, conform normelor. 5. La declaratia 390 privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri s-a actualizat tiparirea anexei. ver 3.0.224 din 10.10.2007 1. S-a actualizat declaratia 100. Acum se poate opta pentru plata in conturile unice al obligatiilor fiscale si al contributiilor salariale bifand optiunea corespunzatoare din declaratie. In cazul in care s-a optat pentru plata in cont unic, OP-ul generat va contine suma cumulata si contul corespondent. 2. S-a actualizat formatul tiparit al declaratiei pentru sanatate cf. ordinului CNAS 617/13.08.2007. ver 3.0.222 din 11.09.2007 1. S-a actualizat declaratia CCI. 2. In ecranul "Intretinere BD", pagina "General", s-a introdus o noua optiune, numita "Afiseaza firmele pe ecranul principal pentru selectie rapida", care face sa apara toate institutiile introduse in program pe ecranul de baza, pentru a putea interschimba mai usor intre acestea. Schimbarea institutiei se efectueaza cu click pe denumirea de pe ecran. Aceasta functioneaza si in cazul in care este un ecran deschis, acesta schimbadu-si automat datele cu cele ale institutiei alese. 3. La tiparirea din statul de salarii s-a adaugat o noua optiune numita "Tiparire selectiva", care permite tiparirea statelor si/sau a fluturasilor numai pentru anumiti salariati. ver 3.0.221 din 04.09.2007 1. S-a actualizat declaratia pentru somaj. 2. S-a actualizat declaratia pentru CAS. 3. La declaratia pentru sanatate s-a introdus un buton numit "Contract asig. soc. de sanatate..." care permite tiparirea contractului cu Casa de Sanatate. In prealabil, trebuie completate datele casei de sanatate (aderesa, telefon si nume presedinte). Tiparirea cuprinde trei rapoarte succesive cu contractul si cele doua anexe. 4. La "Configurare societati", in pagina "Setari diverse", s-au introdus doua optiuni pentru inregistrarea articolelor contabile aferente stocurilor. Cea cu eticheta "Inregistreaza cu data la care s-a efectuat operatia" indica programului sa inregistreze articolele contabile cu data documentului corespunzator, nu cu ultima zi a lunii. Optiunea "Inregistreaza si transferurile intre gestiuni" indica programului sa inregistreze in contabilitate si transferurile dintre gestiuni. Bifarea celor doua optiuni, permite o verificare mai usoara a operatiunilor cu stocuri din contabilitate si situatia stocurilor. 5. S-a introdus suport pentru generarea fisierului cu salariile platite pe card pentru BRD. 6. La "Situatie aprovizionari", "Situatie intrari" si "Situatie consumuri" s-au introdus coloane cu articolul bugetar, planul bugetar si capitolul bugetar. ver 3.0.220 din 14.07.2007 1. S-a actualizat declaratia 300. De asemenea, s-a imbunatatit modul de generare al acesteia in sensul ca, acum, se alege luna si anul pentru care se genereaza declaratia, iar datele raman salvate. 2. S-a modificat radical modul de introducere al facturilor aferente avizelor de expeditie. Acestea se introduc ca facturile obisnuite, urmand a se asocia avizele de expeditie corespunzatoare cu butonul "Asociere avize>>". In ecranul care apare, trebuie completata/selectata cantitatea facturata. 3. S-a introdus declaratia 394. Aceasta apare in pagina "Declaratia 394" din ecranul "Jurnale de cumparari / vânzari". La apasarea butonului "Actualizare date", programul preia toate documentele din jurnalele de cupararari si vanzari, existente in semestrul selectat. Coloana "Preluat" indica programului sa preia documentele in declaratie, daca este bifata. In cazul in care documentele nu contin TVA, acestea au implicit coloana "Preluat" nebifata. La intocmirea declaratie trebuie avute in vedere urmatoarele: a. Apasarea butonului "Actualizare date" reface declaratia anuland modificarile facute manual. b. Codurile fiscale invalide apar marcate cu rosu. Acestea trebuie corectate. Corectia se poate face direct in declaratie, listele de furnizori si clienti actualizandu-se automat cu codul fiscal corect. c. Pot exista facturi introduse fara TVA care, de fapt, au fost emise cu TVA (de ex. facturi cu articole protocol). Desi normele nu sunt clare, dat fiind scopul aceste declaratii (de verificare si control al facturilor ale personelor inregistrate in scopuri de TVA), consideram ca trebuie modificate sumele cu valoarea si TVA-ul din facturi, in declaratie. d. In cadrul declaratiei exista mai multe butoane pentru controlul selectarii coloanei "Preluat". Cu acestea, se pot deselecta automat terti care nu contin prefixul "RO" la codul fiscal(butonul "R") sau tertii persoane fizice (butonul "Ř"). e. Declaratia inregistrata pe discheta este reprocesata, astfel incat sa contina sumele cumulate conform cerintelor. In program, aceasta apare detaliata pentru un control mai bun. f. Declaratia se depune numai de catre institutiile platitoare de TVA. g. Exista suport pentru verificarea automata tertilor cu privirea la inregistrarea in scopuri de TVA. Operatia se poate efectua numai daca exista o legatura activa la internet si este instalat "SOAP Toolkit 3.0". Acesta se poate prelua de la urmatoarea adresa: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=C943C0DD-CEEC-4088-9753-86F052EC8450&displaylang=en 4. S-au introdus listari suplimentare la situatia stocurilor. ver 3.0. 219 din 05.06.2007 1. La "Configurare salarii", pagina "Conturi", acum, se poate alege articolul bugetar aferent contributiilor societatii, pentru a aparea in nota contabila aferenta statului. ver 3.0. 218 din 01.06.2007 1. S-a modificat ecranul "Angajamente/Ordonantari", la pagina "Ordonantari", in sensul ca acum se pot asocia doar parti dintr-un angajament la o ordonantare, pentru cazul in care angajamentul corespunde la mai multe ordonantari. De asemenea, acum se pot asocia fractiuni de plati la o ordonantare, pentru cazul cand o plata corespunde la mai multe ordonantari. In aceste cazuri se completeaza cu suma corespuncatoare in noile coloane numite "Suma ordonantata". 2. La "Intrari" s-a introdus posibilitatea generarii automate a bonului de consum si pentru cazurile in care se lucreaza articole cu tip diferit de "Nedefinit" si partea de stocuri este activata. 3. S-a introdus suport pentru generarea fisierelor de plati pe card pentru bancile Transilvania, CEC si Raiffeisen. 4. S-a imbunatatit tiparirea fiselor de cont. In cazul in care se doreste tiparirea tuturor fiselor de cont, aceastea vor apare intr-un singur raport. De asemenea, acum se tipareste fisa si pentru cazurile in care nu exista rulaj pe cont in perioada selectata. ver 3.0.216 din 17.04.2007 1. S-a inlocuit sistemul prin care se genereaza si se tiparesc ordonantarile de plata. Astfel, la ecranul "Angajamente / Ordonantari" s-a introdus o noua pagina numita "Ordonantari", in care se adauga ordonantarile de plata aferente angajamentelor. Aceasta cuprinde trei tabele. Unul pentru introducerea ordonantarilor, unul pentru preluarea angajamentelor aferente si unul pentru evidentierea platilor din jurnalul de banca sau registrul de casa. Ordonantarile se pot genera automat, din pagina "Angajamente", cu butonul "Generare ordonantare". 2. S-a introdus posibilitatea tiparirii situatiei ordonantarilor din ecranul "Angajamente / Ordonantari". ver 3.0.215 din 20.03.2007 1. La "Intretinere BD", pagina "Restaurare", s-a introdus un buton numit "Restaurare din alta locatie..." care permite preluarea bazei de date din orice locatie, pentru resturare. 2. La "Intretinere BD", pagina "Salvare/Indexare" s-a introdus o casuta de selectie care permite salvarea bazelor de date alte tuturor firmelor existente in program. ver 3.0.214 din 15.03.2007 1. S-a actualizat registrul de evidenta al salariatilor. 2. S-a imbunatatit sistemul de configurare al sporurilor permanente. In acest sens, acum se poate alege articolul bugetar aferent fiecarui spor permanent pentru a se inregistra distinct in nota contabila a salariilor. De asemenea, s-au extins posibilitatile de configurare a bazei de calcul. ver 3.0.213 din 20.02.2007 1. S-a actualizat declaratia pentru CAS. ver 3.0.210 din 05.02.2007 1. S-a actualizat declaratia 100. 2. La "Salariati" s-a introdus o noua coloana numita "Contr. FGCS 0.25%" care permite sa se opteze pentru a se calcula sau nu Fondul de Garantare al Creantelor Salariale. La institutiile bugetare acest fond nu se calculeaza. 3. La "Salariati", in coloana "Tip" s-au introdus doua optiuni noi: "Contract administrare" si "Contract civil". Pentru primul se calculeaza numai impozit si sanatate 6,5%, iar pentru al doilea, numai impozit. ver 3.0. 207 din 24.01.2007 1. La state, in "Detalii" s-a adaugat o rubrica noua numita "Stimulente". La sumele introduse la aceasta rubrica nu calculeaza CAS. ver 3.0. 206 din 18.01.2007 1. S-a introdus Registrul pentru Evidenta Salariatilor. Acesta se poate accesa din ecranul "Salariati". 2. La tiparirea fara formular a facturilor de iesire, se poate opta pentru format A5 si A4. 3. S-a actualizat Declaratia 100 si tiparirea de OP-uri si FV-uri. 4. S-au actualizat generarea fiselor fiscale ale salariatilor pentru anul 2006. ver 3.0. 204 din 05.12.2006 1. S-a actualizat declaratia CAS. 2. S-a actualizat calculul CAS angajator conform Legii 399/2006. Acum CAS angajator se calculeaza si pentru concedii medicale, baza de calcul, in acest caz, fiind salariul minim pe economie (330 RON) raportat la numarul de zile de concediu medical. 3. S-a introdus suport pentru contracte cu timp patial mai mici de 2 ore/zi. In cazul acestor tip de contracte, la "Salariati", la coloana "Norma pe zi" se va alege 0 (zero), iar la coloana "Ore pe luna" se va introduce numarul de ora lucrate pe luna conform contractului de munca. ver 3.0. 203 din 01.12.2006 1. S-a integrat parte de stocuri. 2. S-a introdus situatia retinerilor in tiparirile de la state. 3. La introdus suport pentru impartirea cheltuielilor cu salariile in functie de grupe, planuri bugetare, capitole sau articole bugetare. ---------------------------------------------------------------------- varianta gratuita - codul de activare (probabil provizoriu) este 10604